ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΤΣΑΝΤΕΣ

Τι χρειάζεται να γνωρίζω για την ασφαλή χρήση σχολικής τσάντας

Οι σχολικές τσάντες είναι ο πιο πρακτικός και διαδεδομένος τρόπος μεταφοράς των απαραίτητων εφοδίων για ένα μαθητή στο σχολείο. Όταν χρησιμοποιούνται σωστά επιτελούν το σκοπό τους κατανέμοντας το βάρος σε μερικούς από τους δυνατότερους μυς του ανθρώπινου σώματος .  

Όταν όμως οι τσάντες είναι πολύ βαριές ή δεν μεταφέρονται σωστά μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα στα παιδιά όπως τραυματισμό μυών και αρθρώσεων, πόνο στον αυχένα την πλάτη και τους ώμους και προβλήματα στάσης σώματος. Ακολουθούν μερικές οδηγίες που ελπίζω να βοηθήσουν στην ασφαλή χρήση των σχολικών τσαντών/σακιδίων.  

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΣΑΝΤΑΣ  

Να έχει ευρέα και με μαλακή επικάλυψη λουριά ώμου— Τα στενά λουριά μπορεί να βυθίζονται στους ώμους προκαλώντας πόνο και περιορισμό της κυκλοφορίας του αίματος  

Να έχει δύο λουριά ώμου — Τα σακίδια/τσάντες με ένα λουρί που φέρεται κατά μήκος ή διαγωνίως του σώματος δεν κατανέμουν ομοιόμορφα το βάρος στο σώμα  

Να υπάρχει επικάλυψη/γέμισμα στα σημεία επαφής με την πλάτη του παιδιού — Η επικάλυψη προστατεύει από αιχμηρές άκρες αντικειμένων που μεταφέρονται μέσα στο σακίδιο/τσάντα αυξάνοντας την άνεση μεταφοράς.  

Λουρί μέσης— Η ύπαρξη λουριού μέσης επιτρέπει πιο ομοιόμορφη κατανομή φορτίου.  

Μικρό βάρος —Το ίδιο το σακίδιο/τσάντα δεν πρέπει να προκαλεί σημαντική επιβάρυνση στο φορτίο που πρέπει να σηκώσει το παιδί.  

Κυλιόμενο σακίδιο/τσάντα — Αυτού του είδους τα σακίδια μπορεί να είναι μια καλή επιλογή για μαθητές που πρέπει να μεταφέρουν σημαντικό φορτίο. Αλλά θυμηθείτε ότι και αυτού του τύπου τα σακίδια θα πρέπει να τα σηκώσει ο μαθητής στις σκάλες, με το μηχανισμό κύλισης να προσθέτει στο συνολικό βάρος και ότι η κύλιση τους στην πραγματικότητα των ελληνικών πεζοδρομίων μπορεί να αποδειχτεί σημαντική πρόκληση για το παιδί.  

Για αποφυγή τραυματισμού με τη χρήση-μεταφορά της σχολικής τσάντας κάντε τα ακόλουθα

Πάντα να χρησιμοποιείτε και τα δύο λουριά ώμου. Τα ο κρέμασμά του σακιδίου από τη μία πλευρά προκαλεί ανομοιομερή φόρτιση των μυών της πλάτης προκαλώντας μυική καταπόνηση και αντισταθμιστική κύρτωση της σπονδυλικής στήλης.  

Τα λουριά πρέπει να έχουν την κατάλληλη τάση ώστε το σακίδιο να βρίσκεται κοντά στο σώμα και περί τα 5-6 εκατοστά πάνω από τη μέση.  

Μην παραφορτώνετε το σακίδιο/τσάντα.  Το βάρος του γεμάτου σακιδίου/τσάντας δεν θα πρέπει ποτέ να υπερβαίνει το 10 με 20 % του συνολικού βάρους του μαθητή.  

Χρησιμοποιείστε όλες τις θήκες της τσάντας. Τοποθετείστε τα βαρύτερα αντικείμενα στις θήκες κοντύτερα στην πλάτη και το κέντρο βάρους σώματος.  

Σκεφθείτε και συζητείστε με το σύλλογο γονέων και τους δασκάλους τη χρήση ασφαλιζόμενων ερμαρίων ώστε να μπορούν τα παιδία να μην κουβαλάνε όλα τα βιβλία για το μάθημα της ημέρας (διπλά βιβλία στο ερμάριο και το σπίτι) ή μεταφορά σε φωτοτυπίες της ύλης της ημέρας ώστε να μην είναι απαραίτητη η μεταφορά ογκωδών συγγραμμάτων.  

Μάθετε το παιδί να μην σκύβει με κάμψη της μέσης του όταν είναι φορτωμένο αλλά να κάμπτει τα γόνατα του

Μάθετε στο παιδί απλές ασκήσεις ενδυνάμωσης ραχιαίων μυών κατά προτίμηση εντάσσοντας τες στο καθημερινό τους παιχνίδι.

Ενθαρρύνεται το παιδί να σας ενημερώσει για ενδεχόμενο πόνο στη μέση/πλάτη  

             ΦΑΡΔΙΑ ΛΟΥΡΙΑ                      ΜΙΚΡΟ ΒΑΡΟΣ ΟΧΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΑΠΟ 10-20% ΤΟΥ ΒΑΡΟΥΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ                               

                         _1 ΣΩΣΤΟ 

ΤΑ ΛΟΥΡΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΔΥΟ ΩΜΟΥΣ

_2

ΛΑΘΟΣ

ΧΑΜΗΛΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΑΚΙΔΙΟΥ ΜΕ ΚΥΡΤΩΣΗ ΤΩΝ ΩΜΩΝ

_3

                                                           ΠΑΡΑΦΟΡΤΩΜΕΝΟ ΣΑΚΙΔΙΟ

                                        ΛΑΘΟΣ

 

 

 

 

Προσθήκη ΑρχικήςΠροσθήκη ΤρέχουσαςΚάντο ΑρχικήΜοιράσου τη ΣελίδαEmail την ΣελίδαΕκτύπωση ΣελίδαςΣώσε την Σελίδα σαν PDF
Back to Top