ΠΡΟΛΗΨΗ ΟΣΦΥΑΛΓΙΑΣ – ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΝΕΕΣ ΜΑΜΑΔΕΣ

Τα παράπονα για οσφυαλγία από εγκύους γυναίκες είναι πολύ συχνά. Συνήθως , ο πόνος ελαττώνεται περί τις δύο εβδομάδες μετά τον τοκετό. Αλλά ο πόνος στην πλάτη και την οσφύ μπορεί να επιστρέψει καθώς θα αρχίσετε να σηκώνετε και να μεταφέρετε το βρέφος σε καθημερινή βάση. Καθώς το παιδί σας μεγαλώνει, το βάρος που θα πρέπει να σηκώσετε αυξάνει, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει στην εμφάνιση οσφυαλγίας.

Η φροντίδα ενός μωρού βάζει σημαντικά φορτία στην σπονδυλική σας στήλη. Αρχικά θα σηκώνετε ένα μωρό 2.5 με 3.5 κιλά μέχρι και 50 φορές τη μέρα. Όταν το παιδί σας γίνει ενός έτους, θα σηκώνετε και θα μεταφέρετε περί τα 9 κιλά. Δύο χρόνια αργότερα, θα σηκώνετε ένα παιδί περί τα 12 κιλά.

Ακολουθούν δέκα συμβουλές για νέες μαμάδες που βοηθούν στην μείωση του κινδύνου τραυματισμού και εμφάνισης πόνου στη σπονδυλική στήλη. Πολλές από τις συμβουλές αυτές έχουν καλή εφαρμογή και στους μπαμπάδες.

1.Αρχίστε να γυμνάζεστε σύντομα μετά τον τοκετό για να αποκαταστήσετε τον τόνο των κοιλιακών και ραχιαίων μυών. Όταν το μωρό κοιμάται, αφιερώστε 10 λεπτά για να κάνετε διατατικές ασκήσεις στο πάτωμα κάθε μέρα. Αυτό θα βοηθήσει στην αποκατάσταση της ευλυγισίας των ισχίων και της ράχης.

2. Προσπαθήστε να επιστρέψετε στο κανονικό σας βάρος σε περίπου έξι εβδομάδες μετά τον τοκετό.

3. Μην απλώνετε τα χέρια για να σηκώσετε το μωρό. Φέρτε το μωρό κοντά στο θώρακα σας πριν το σηκώσετε. Αποφύγετε τις στροφικές κινήσεις του κορμού.

4. Για να σηκώσετε ένα παιδί από το πάτωμα, λυγίστε τα γόνατα - όχι τη μέση – σφίχτε τους κοιλιακούς και σηκωθείτε τεντώνοντας τα γόνατα.

5. Αφαιρέστε το δίσκο από το καρεκλάκι φαγητού όταν προσπαθείτε να βάλετε ή να βγάλετε το μωρό σας από αυτό.

 

6. Όταν σηκώνετε το παιδί από το κρεβατάκι του, χαμηλώστε τα πλάγια κάγκελα και τραβήξτε το παιδί προς το μέρος σας. Μην σκύβετε πάνω από τα κάγκελα σηκώνοντας το παιδί από πάνω.

7. Σκεφθείτε τη χρήση σάκου μεταφοράς μωρού από μπροστά όταν περπατάτε

8. Μην μεταφέρετε το παιδί στο πλάι, αυτό οδηγεί σε μεγάλες φορτίσεις των ραχιαίων μυών.

9. Για αποφυγή ραχιαλγίας από το θηλασμό, φέρτε το μωρό στο στήθος σας, αντί να σκύβετε πάνω από το μωρό. Όταν θηλάζετε, καθίστε σε καρέκλα με πλάτη αντί σε μαλακό καναπέ.

10. Μην στέκεστε έξω από το αυτοκίνητο προσπαθώντας να βάλετε το παιδί στο ειδικό καθισματάκι. Γονατίστε στο πίσω κάθισμα καθώς βάζετε το μωρό σας στο καθισματάκι του. Σκεφθείτε την αλλαγή του σπορ δίπορτου μοντέλου με ένα τετράπορτο αυτοκίνητο, που θα κάνει ευκολότερη την τοποθέτηση του παιδιού στο καθισματάκι του.

Αν γεννήσατε με καισαρική τομή, περιμένετε έξι εβδομάδες ή προτιμότερο μέχρι να δώσει άδεια ο γυναικολόγος σας πρωτού αρχίσετε να γυμνάζεστε. Επιπροσθέτως , ο κίνδυνος εμφάνισης πόνου στη σπονδυλική στήλη είναι μεγαλύτερος για νεαρές υπέρβαρες γυναίκες.

 

Προσθήκη ΑρχικήςΠροσθήκη ΤρέχουσαςΚάντο ΑρχικήΜοιράσου τη ΣελίδαEmail την ΣελίδαΕκτύπωση ΣελίδαςΣώσε την Σελίδα σαν PDF
Back to Top