ΟΔΗΓΙΕΣ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΕΤΑ AΠΟ ΔΙΑΣΤΡΕΜΜΑ ΠΟΔΟΚΝΗΜΙΚΗΣ

Για να επιστρέψετε στις καθημερινές δραστηριότητες μετά το τραυματισμό απαιτούνται

  • Ο πόνος και το οίδημα να υποχωρήσουν
  • Η ποδοκνημική άρθωση να κινητοποιηθεί
  • Ασκήσεις ενδυνάμωσης

Οι αρχές θεραπείας είναι

  • Ανάπαυση
  • Πάγος
  • Συμπίεση
  • Ανύψωση
Αυτά μειώνουν το οίδημα με αποτέλεσμα να βοηθούν στη μείωση του πόνου
  • Πρώιμη κινητοποίηση
  • Αντιφλεγμονώδη φάρμακα είναι συχνά βοηθητικά, αλλά δεν είναι κατάλληλα για όλους τους ασθενείς π.χ. εκείνους με πεπτικό έλκος ή άσθμα.

ΑΝΑΠΑΥΣΗ

  • Δεν θα προκαλέσετε μεγαλύτερη βλάβη στη ποδοκνημική σας αν προσπαθήσετε να περπατήσετε πατώντας το πόδι σας.
  • Πάντα να προσπαθείτε να περπατάτε κανονικά βάζοντας κάτω πρώτα τη πτέρνα.
  • Σταδιακά αυξήστε τη δραστηριότητα σας καθώς το οίδημα και ο πόνος υποχωρούν.
  • Απαλές κινήσεις της ποδοκνημικής στα όρια του πόνου πρέπει να εκτελούνται τακτικά για αποφυγή δυσκαμψίας και προαγωγή της επούλωσης.

ΠΑΓΟΣ

  • Η τοποθέτηση πάγου όσο το δυνατόν νωρίτερα μετά τον τραυματισμό βοηθά στη μείωση του πόνου και του οιδήματος κάνοντας την κίνηση ευκολότερη.
  • Η τοποθέτηση πάγου έχει αξία για τις πρώτες 48 ώρες μετά τον τραυματισμό, τοποθετήστε πάγο στο σκέλος για 15 λεπτά κάθε 4 ώρες.
  • Όταν τοποθετείτε πάγο είναι σημαντική η ανύψωση της περιοχής καθώς αυτό θα μειώσει παραπέρα το οίδημα.
  • Τριμμένος πάγος ή μια σακούλα καταψυγμένα λαχανικά τυλιγμένα σε μια νοτισμένη πετσέτα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και να διαμορφωθούν γύρω από το τραυματισμένο σκέλος
  • Είναι σημαντικό να αποφευχθεί η απευθείας επαφή της σακούλας του πάγου με το δέρμα

ΣΥΜΠΙΕΣΗ

  • Ένας πιεστικός επίδεσμος συχνά χρησιμοποιείται για υποστήριξη του τραυματισμένου σκέλους και να ελαχιστοποιήσει παραπέρα οίδημα.
  • Αυτή η περίδεση (ή λειτουργικός κηδεμόνας) πρέπει να φοριέται την ημέρα και να αφαιρείται τη νύχτα.

ΑΝΥΨΩΣΗ

  • Για τις πρώτες 48 ώρες η ποδοκνημική άρθρωση πρέπει να είναι ανυψωμένη πάνω από το επίπεδο της μέσης όταν δεν κινητοποιείται (ήπιες ασκήσεις)

Τα περισσότερα διαστρέμματα ποδοκνημικής είναι ελαφρά και σημαντική βελτίωση μπορεί να αναμένεται σε περίπου 10 ημέρες, με πλήρη ίαση σε περίπου 3 εβδομάδες. Σε πιο σοβαρές κακώσεις η πλήρης αποκατάσταση μπορεί να έρθει μετά από αρκετούς μήνες, ή σε λίγες περιπτώσεις να προκαλέσει χρόνια αστάθεια και ο ασθενής να οδηγηθεί στο χειρουργείο. Αν δεν διαπιστώσετε σημαντική βελτίωση μετά τις πρώτες 10 ημέρες επισκεφθείτε τον γιατρό σας.

Μην επιστρέψετε σε αθλητικές δραστηριότητες μέχρι την πλήρη ίαση σας.
Ακολουθούν κάποιες ασκήσεις που θα σας βοηθήσουν να ανακτήσετε τη δύναμη και τη κίνηση σας

 




1. Με το πόδι ανυψωμένο απαλά κάμψτε και εκτείνετε την ποδοκνημική
Κάντε 10 επαναλήψεις , 3 φορές τη μέρα

 


2. Με τις πτέρνες ενωμένες, κάντε έσω και έξω στροφή του πέλματος

 



3. Καθίστε σε μια καρέκλα και ανασηκώστε τις πτέρνες των ποδιών και μετά επανέρθετε στην αρχική θέση
Κάντε 10 επαναλήψεις , 3 φορές τη μέρα

 

 

4. Καθίστε σε μια καρέκλα και κρατώντας τις πτέρνες στο πάτωμα ανασηκώστε τα δάκτυλα και το πρόσθιο τμήμα του πέλματος
Κάντε 10 επαναλήψεις , 3 φορές τη μέρα

Όταν μπορέσετε να σταθείτε και να βάλετε βάρος στο πόδι, κάντε και τις ακόλουθες ασκήσεις




5. Σταθείτε στις μύτες των ποδιών 10 φορές

6. Σταθείτε μόνο στο τραυματισμένο πόδι μπροστά απο ένα τοίχο ακουμπώντας τα χέρια για ισορροπία και κάντε κάμψη και έκταση 10 φορές


7. Περπατήστε μύτη πτέρνα κατά μήκος ευθείας γραμμής 10 φορές

 

ΚΑΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΝΩΤΕΡΩ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΠΟΝΟ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΗΣ

Προσθήκη ΑρχικήςΠροσθήκη ΤρέχουσαςΚάντο ΑρχικήΜοιράσου τη ΣελίδαEmail την ΣελίδαΕκτύπωση ΣελίδαςΣώσε την Σελίδα σαν PDF
Back to Top